keyboard_arrow_up
  • We maken kennis met u en lichten onze werkwijze toe
  • We bespreken uw persoonlijke situatie en wensen
  • We geven een indicatie van de doorlooptijd en de kosten

Het leven na scheiding

Tijdens het hele proces van scheiden gaan mensen door vele fases heen en voelen ze verschillende emoties. Veel mensen ervaren boosheid, angst, onzekerheid, verdriet, bitterheid, depressie en nog veel meer andere emoties.

Angst voor eenzaamheid

Wat vaak onderbelicht blijft en wat zelfs nog in de taboesfeer zit, is het voelen van de angst voor de eenzaamheid na de scheiding.

Leven na scheiding

De meerderheid van de onlangs gescheiden mensen geven toe dat ze last hebben van gevoelens van leegte en verdriet. Soms is dit moeilijk om te delen met de omgeving.

Scheiden doe je niet alleen, gaat zeker op. Er zullen mensen van je familie, vrienden of kennissenkring zijn die je minder gaat zien, die het niet zo goed snappen, een oordeel vellen of juist weinig trek hebben om je verhaal weer te moeten aanhoren. Dit alles bij elkaar kan leiden tot eenzaamheid.

Tijdens het leven na scheiding is het verleidelijk om de afzondering te kiezen. Je hebt gewoon heel wat te verwerken en om je gedachten te ordenen kan het heel fijn zijn om alleen te zijn. Je denkt na over het verleden, het heden en zeker aan je toekomst. Hoe moet alles verder? Het gevaar ligt op de loer dat mensen te lang in afzondering blijven waardoor de drempel steeds hoger wordt om bijvoorbeeld nieuwe contacten aan te gaan. Toch is het belangrijk om andere mensen te ontmoeten met wie je kunt praten over hoe je je voelt. Of met wie je samen kunt lachen en leuke dingen gaat doen. Misschien had je al bezigheden waar je minder aan toekwam toen je nog in je relatie zat. Pak ze op!

Nieuwe doelen

Als je tijd doorbrengt met dingen die je leuk vindt is er minder tijd over om je eenzaam te voelen. In feite, is een scheiding ook een gelegenheid om opnieuw te ontdekken wie je bent en wat je leuk vindt in het leven en om het doel van je leven opnieuw te realiseren. Wanneer je je eenzaamheid voelt, denk dan aan dingen die je gelukkig maken. Er is niets mis met het hebben van een positieve mentale houding, zelfs in verdriet. Bijvoorbeeld, zet de radio aan om te luisteren naar een van je favoriete liedjes, maak een wandeling en kijk naar de natuur en bewonder, focus je op het doen van dingen waar je altijd al van genoot, lees je favoriete boek etc. Lach eens hardop als je alleen bent, zelfs wanneer er niks te lachen valt. Je zult zien dat je je daarna toch prettiger voelt.

Na de beëindiging van een relatie, is het belangrijk om te beginnen op zoek te gaan naar nieuwe doelen. Niet naar jezelf kijken als een eenzaam persoon, maar in plaats daarvan jezelf concentreren op je heden en het leven na scheiding. Je nieuwe doel kan een gezonde levensstijl te zijn, je manier van kleden, een nieuwe opleiding. Stel ook nieuwe doelstellingen voor je werk. Het veranderen van werkzaamheden kan ook een nieuwe uitdaging en energie geven.

Tot slot, het is geen schande om te voelen dat je relatie is mislukt.

Geen enkele echtscheiding is het einde van een leven

Leer van je verleden en zoek je geluk in nieuwe dingen in het leven na scheiding. Vaak zit de kracht al in het alledaagse.

Vrijblijvend een afspraak maken

Na het versturen nemen we snel contact met u op om de afspraak definitief in te plannen.

Waarom een afspraak maken?

  1. We maken kennis met u en lichten onze werkwijze toe
  2. We bespreken uw persoonlijke situatie en wensen
  3. We geven een indicatie van de doorlooptijd en de kosten

Onze mediators worden gemiddeld beoordeeld met een

9.2

Score op basis van 211 beoordelingen.